Muhayyel Dergi 9. Sayı Ocak 2019Edebiyat Dergisi
Yeni yıla birtakım yeniliklerle giriyoruz.
Dergimizin ebat ve kapağını yeniledik. Aramıza yeni görevlerle katılan arkadaşlarımız oldu. Uzun bir yolculuk için gerekli hazırlıklar yapıldı. Yeni senenin ilk sayı içeriğine gelirsek;
Ocak sayımız Hasan Aycın’ın çizgisiyle açılıyor. Cemal Şakar “Dille Abrakadabra” ve Mahmet Akıncı “Dil Felsefesi ve Anlam Felsefesi Notları” denemeleriyle yer alıyor.
Bu sayımızın öykücüleri Kadir Daniş, Mahmut Coşkun, Aynur Dilber, İsmail Isparta, Handan Acar Yıldız, Emin Gürdamur. İzzet Koçak ve Arzu Özdemir küçürek öyküleriyle sayfalarımızda yer alıyor.
Söyleşi sayfamızda dikkat çekici konular tartışmaya açılıyor. Cemal Şakar’ın Özkan Gözel’e yönelttiği sorular sanat, sanatkâr ve İslam sanatı üzerine yoğunlaşıyor: “Sanat bugün bilinç ile bilinçaltı arasında umarsızca gidip gelen sanatkârın bireysel ve performans temelli bir aktivitesine dönüşmüş halde.”
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda “Malte Laurids Brigge’nin Notları”nı, Oktay Yivli
Kurmaca Sözlüğü’nde “Kurmacada Sahne Tekniği”ni ele alıyor. Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi’ni “Edebiyat ve İmitasyon Üzerine Birkaç Kelâm” yazısıyla sürdürüyor.
Ertan Örgen “Romanda Entelektüel Zihniyet”, Hayrettin Orhanoğlu “Arketipten İmgeye Bir İktidar Modeli: Anne” ve Sercan Ceylan “Benliğin Zafiyeti ve Toplumsallık Kargaşası: Toptaş’ın ‘Sonsuzluğa Nokta’ Romanı Üzerine” incelemeleriyle aramızdalar.
Kitaplık bölümümüz yeni ve önemli kitapları gündeme taşımaya devam ediyor. Ayşegül Özdoğan, Mahmut Coşkun’ın “Yakarım Gül Satanlar Bahçesini”, Mehmet Kahraman, Yunus Nadir Eraslan’ın “Çırak”, Rüya Bağ, Erlend Loe’nin “Bildiğimiz Dünyanın Sonu” ve Aysun Bahar Asar, Erhan Genç’in “Şimdilik Havadisler Bunlar” kitaplarına değiniyor.
Muhayyel’in yeni sayılarında buluşmak dileğiyle.
- Açıklama
Yeni yıla birtakım yeniliklerle giriyoruz.
Dergimizin ebat ve kapağını yeniledik. Aramıza yeni görevlerle katılan arkadaşlarımız oldu. Uzun bir yolculuk için gerekli hazırlıklar yapıldı. Yeni senenin ilk sayı içeriğine gelirsek;
Ocak sayımız Hasan Aycın’ın çizgisiyle açılıyor. Cemal Şakar “Dille Abrakadabra” ve Mahmet Akıncı “Dil Felsefesi ve Anlam Felsefesi Notları” denemeleriyle yer alıyor.
Bu sayımızın öykücüleri Kadir Daniş, Mahmut Coşkun, Aynur Dilber, İsmail Isparta, Handan Acar Yıldız, Emin Gürdamur. İzzet Koçak ve Arzu Özdemir küçürek öyküleriyle sayfalarımızda yer alıyor.
Söyleşi sayfamızda dikkat çekici konular tartışmaya açılıyor. Cemal Şakar’ın Özkan Gözel’e yönelttiği sorular sanat, sanatkâr ve İslam sanatı üzerine yoğunlaşıyor: “Sanat bugün bilinç ile bilinçaltı arasında umarsızca gidip gelen sanatkârın bireysel ve performans temelli bir aktivitesine dönüşmüş halde.”
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda “Malte Laurids Brigge’nin Notları”nı, Oktay Yivli
Kurmaca Sözlüğü’nde “Kurmacada Sahne Tekniği”ni ele alıyor. Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi’ni “Edebiyat ve İmitasyon Üzerine Birkaç Kelâm” yazısıyla sürdürüyor.Ertan Örgen “Romanda Entelektüel Zihniyet”, Hayrettin Orhanoğlu “Arketipten İmgeye Bir İktidar Modeli: Anne” ve Sercan Ceylan “Benliğin Zafiyeti ve Toplumsallık Kargaşası: Toptaş’ın ‘Sonsuzluğa Nokta’ Romanı Üzerine” incelemeleriyle aramızdalar.
Kitaplık bölümümüz yeni ve önemli kitapları gündeme taşımaya devam ediyor. Ayşegül Özdoğan, Mahmut Coşkun’ın “Yakarım Gül Satanlar Bahçesini”, Mehmet Kahraman, Yunus Nadir Eraslan’ın “Çırak”, Rüya Bağ, Erlend Loe’nin “Bildiğimiz Dünyanın Sonu” ve Aysun Bahar Asar, Erhan Genç’in “Şimdilik Havadisler Bunlar” kitaplarına değiniyor.
Muhayyel’in yeni sayılarında buluşmak dileğiyle.
Stok Kodu:9772630619020Boyut:16 x 22 cmSayfa Sayısı:80Basım Tarihi:2019-01Dili:Türkçe