Muhayyel Dergi 11. Sayı Mart 2019Edebiyat Dergisi
MUHAYYEL 11. SAYISINA ULAŞTI
Dergimiz yine Hasan Aycın’ın bir çizgisiyle açılıyor.
Mete Çamdereli, “temsil” ile başlayıp “tasvir” ve “taklit” ile devam eden derinlikli yazılarına devam ediyor; dördüncüsü “Suret Üzerine”. Engin Koca ise “Tragedyanın Doğuşu”nu yazdı.
Mart sayımızın öykücüleri Esma Nur Ayşe Çelik, Ümit Köksal, Mehmet Kahraman, Mukadder Gemici, Osman Cihangir ve Akif Hasan Kaya.
Söyleşi sayfamızın konuğu Man Booker ödüllü Amerikalı öykücü George Saunders. Selma Aksoy Türköz’ün sorularını yanıtlayan Saunders, çağdaş Amerikan edebiyatının önemli temsilcilerinden biri: “Bence kurmaca aramızdaki sınırları yumuşatıyor, bizi birbirimize bağlı ve benzer olduğumuz konusunda ikna ediyor.”
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda Juan Rulfo’nun tek romanı Pedro Paramo’yu anlatıyor.
Selim Somuncu “Sözün Gücünden Korkarak Söze Güç Katmak: Kurmaca – Sansür İlişkisi” ve Bilgin Güngör “Günümüz Türk Şiiri Üzerine Birkaç Söz yahut Hariçten Kısa Bir Gazel Okumak” denemeleriyle yer aldı.
Oktay Yivli, Kurmaca Sözlüğü’nde Halide Edip Adıvar’ın Dağa Çıkan Kurt adlı öykü kitabından hareketle “Betimleme Tekniklerini” üzerinde duruyor.
Hüseyin Ahmet Çelik’in yazma/yazamama sancısı üzerine yoğunlaştığı denemesi “Yazma Eylemine İlişkin Bir Çabanın Hikâyesi: Doğu’ya Yolculuk” başlığını taşırken Ferhat Çiftçi, İsmail Süphandığı’nın, Dil Şiir Hakikat adlı kitabını odağına alıyor: “Dil Şiir Hakikat’e Dair: Yerler Yönler Ötesinde”
Handan Acar Yıldız’ın kaleme aldığı Deklanşörün Sesi’nde bu ay “Edebiyat Metninde İdeolojik Mesele: Bahçeler ve Duvarlar” var.
Kitaplık bölümü hem yeni hem de güncelliği yitirmeyen kitaplara yer veriyor. Rüya Bağ, Abdullah Harmancı’nın Behçet Bey Neden Gülümsedi?; Ayşegül Özdoğan, Terry Eagleton’ın Edebiyat Kuramı ve Veysel Altuntaş, Ömer Çelik’in Acı Yok adlı kitaplarını değerlendirdi.
Nisan sayımızda buluşmak dileğiyle.
- Açıklama
MUHAYYEL 11. SAYISINA ULAŞTI
Dergimiz yine Hasan Aycın’ın bir çizgisiyle açılıyor.
Mete Çamdereli, “temsil” ile başlayıp “tasvir” ve “taklit” ile devam eden derinlikli yazılarına devam ediyor; dördüncüsü “Suret Üzerine”. Engin Koca ise “Tragedyanın Doğuşu”nu yazdı.
Mart sayımızın öykücüleri Esma Nur Ayşe Çelik, Ümit Köksal, Mehmet Kahraman, Mukadder Gemici, Osman Cihangir ve Akif Hasan Kaya.
Söyleşi sayfamızın konuğu Man Booker ödüllü Amerikalı öykücü George Saunders. Selma Aksoy Türköz’ün sorularını yanıtlayan Saunders, çağdaş Amerikan edebiyatının önemli temsilcilerinden biri: “Bence kurmaca aramızdaki sınırları yumuşatıyor, bizi birbirimize bağlı ve benzer olduğumuz konusunda ikna ediyor.”
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda Juan Rulfo’nun tek romanı Pedro Paramo’yu anlatıyor.
Selim Somuncu “Sözün Gücünden Korkarak Söze Güç Katmak: Kurmaca – Sansür İlişkisi” ve Bilgin Güngör “Günümüz Türk Şiiri Üzerine Birkaç Söz yahut Hariçten Kısa Bir Gazel Okumak” denemeleriyle yer aldı.
Oktay Yivli, Kurmaca Sözlüğü’nde Halide Edip Adıvar’ın Dağa Çıkan Kurt adlı öykü kitabından hareketle “Betimleme Tekniklerini” üzerinde duruyor.
Hüseyin Ahmet Çelik’in yazma/yazamama sancısı üzerine yoğunlaştığı denemesi “Yazma Eylemine İlişkin Bir Çabanın Hikâyesi: Doğu’ya Yolculuk” başlığını taşırken Ferhat Çiftçi, İsmail Süphandığı’nın, Dil Şiir Hakikat adlı kitabını odağına alıyor: “Dil Şiir Hakikat’e Dair: Yerler Yönler Ötesinde”
Handan Acar Yıldız’ın kaleme aldığı Deklanşörün Sesi’nde bu ay “Edebiyat Metninde İdeolojik Mesele: Bahçeler ve Duvarlar” var.
Kitaplık bölümü hem yeni hem de güncelliği yitirmeyen kitaplara yer veriyor. Rüya Bağ, Abdullah Harmancı’nın Behçet Bey Neden Gülümsedi?; Ayşegül Özdoğan, Terry Eagleton’ın Edebiyat Kuramı ve Veysel Altuntaş, Ömer Çelik’in Acı Yok adlı kitaplarını değerlendirdi.
Nisan sayımızda buluşmak dileğiyle.
Stok Kodu:9772630619044Boyut:16 x 22 cmSayfa Sayısı:80Basım Tarihi:2019-03Dili:Türkçe